Procedura przyjęcia do Śds-u
Procedura przyjęcia do Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowej Dębie
- Środowiskowy Dom Samopomocy w Nowej Dębie jest przeznaczony dla osób dorosłych:
- przewlekle psychicznie chorych,
- z niepełnosprawnością intelektualną,
- wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych, z wyłączeniem osób czynnie uzależnionych od środków psychoaktywnych,
- ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- mieszkających na terenie Gminy Nowa Dęba.
- Skierowanie do ŚDS następuje w drodze decyzji administracyjnej.
- Termin przyjęcia do ŚDS określa kierownik Domu w porozumieniu z osobą kierowaną lub jej opiekunem.
- Osoba zainteresowana udziałem w zajęciach prowadzonych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Nowej Dębie lub jej opiekun prawny, powinna zgłosić się do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Dębie. Po wstępnej rozmowie z pracownikiem socjalnym i złożeniu wniosku zostaje ustalony termin przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego w miejscu zamieszkania kandydata.
- Każda osoba niepełnosprawna wyrażająca chęć do korzystania z oferty prowadzonych zajęć terapeutycznych Środowiskowego Domu Samopomocy zobowiązana jest do posiadania następujących dokumentów:
- wniosek o skierowanie do ŚDS,
- dowód osobisty,
- zgoda osoby zainteresowanej na uczestnictwo w zajęciach,
- zaświadczenie lekarskie, wydane przez lekarza psychiatrę lub lekarza neurologa o występujących zaburzeniach psychicznych,
- zaświadczenie lekarza rodzinnego o stanie zdrowia i o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach wraz z informacją o sprawności w zakresie lokomocji osób niepełnosprawnych fizycznie,
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (o ile posiada),
- zaświadczenia o wysokości osiąganych przez członków rodziny dochodów za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku (decyzje o wysokości renty/emerytury, zaświadczenia o zarobkach z zakładu pracy, itp.).
- Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Dębie po otrzymaniu kompletu dokumentów wraz z wywiadem środowiskowym, w drodze decyzji administracyjnej kieruje osobę zainteresowaną do ŚDS, tym samym upoważnia do korzystania z usług tam prowadzonych w formie indywidualnej i grupowej oraz ustala odpłatność za pobyt.
Pierwsza decyzja kierująca wydawana jest na czas określony nie dłuższy niż 3 miesiące, w celu określenia indywidualnego planu postępowania wspierająco-aktywizującego.
Następne decyzje wydawane są na czas określony po wcześniejszym uzgodnieniu z kierownikiem ŚDS. - Decyzja Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej wraz z kserokopią dokumentów zostaje przekazana do Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowej Dębie.
- Rezygnacja z uczestnictwa może nastąpić na wskutek złożenia pisemnej rezygnacji przez uczestnika bądź opiekuna prawnego lub na wniosek kierownika ŚDS.
- Każda osoba po przyjęciu do Środowiskowego Domu Samopomocy zostaje zapoznana z Regulaminem i jest zobowiązana do jego przestrzegania.